Nieuwe maatregelen tijdens de coronacrisis

We pakken ál uw reparatieverzoeken weer op!
We maken maximaal gebruik van de ruimte die de overheid binnen de richtlijnen biedt. Een mooie bijkomstigheid is dat we hiermee ook de economische gevolgen voor onze schilders, installateurs en aannemers beperken. Met het uitvoeren van uw reparatie houden we dus ook zoveel mogelijk vakmensen aan het werk. In deze flyer laten wij u graag zien hoe de vakman te werk gaat. Heeft u een reparatieverzoek? Belt u ons dan op telefoonnummer (0545) 28 50 00 en kies optie 1. 

Onderhoud en nieuwbouw
Ook het onderhoud wordt weer zoveel mogelijk opgepakt. De huurders van ProWonen waar dit voor geldt informeren wij hierover. We kiezen er trouwens ook voor om een nieuwbouwproject naar voren te halen en  onderzoeken we de mogelijkheden om andere projecten eerder uit te laten voeren. In ieder geval laten we op dit moment een verbouwing binnen ons kantoor uitvoeren. Er zijn namelijk maar weinig mensen in het gebouw aanwezig, dus contact is niet of nauwelijks nodig. 
 
We verhuren weer vrijkomende woningen op Thuis in de Achterhoek
Vanaf 7 april adverteren Sité, Wonion en ProWonen weer woningen op Thuis in de Achterhoek. We bieden eerst de woningen aan die de laatste weken zijn blijven liggen en daarna volgt het nieuwe aanbod. Zo maken we het verhuren van woningen weer redelijk normaal. We nemen natuurlijk wel maatregelen om persoonlijk contact te vermijden. Zo maken onze verhuismedewerkers gebruik van een nieuwe app: de vertrekkende huurder maakt foto’s van de woning. Op datzelfde moment kijken onze medewerkers mee en beoordelen zij de staat van de woning. Samen met de huurder maken zij afspraken over de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. De afspraken worden direct per mail naar de huurder verstuurd.
 
Ook de aannemers kunnen weer aan het werk
Op het moment dat de huurder is verhuisd en zijn werkzaamheden heeft uitgevoerd, kan de aannemer het nodige verhuisonderhoud uitvoeren. Zo houden we ook onze ketenpartners aan het werk.
 
Luisterlijn
Om een (kleine) bijdrage te leveren aan het tegengaan van eenzaamheid, bellen we vanaf deze week huurders om te vragen hoe het met hen is. In eerste instantie beginnen we met ongeveer 10 collega’s die huurders van 75 jaar en ouder bellen. Weet u iemand die verlegen zit om een praatje? Laat het ons weten via contact@prowonen.nl.

Betalingsproblemen
We merken dat het aantal verzoeken van huurders voor een betalingsregeling iets oploopt. We begrijpen heel goed dat voor mensen die bijvoorbeeld op uitzendbasis werken, het inkomen deels wegvalt. Daarom zijn we extra coulant in het treffen van betalingsregelingen en andere maatwerkoplossingen. Op de verschillende sociale media hebben we hier veel aandacht voor.
 
Huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen
Alle geplande huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen tot 1 juni vanuit ProWonen gaan niet door. Ook nemen onze medewerkers geen deel aan vergaderingen en bijeenkomsten die door andere organisaties worden georganiseerd.
 
Kantoor tijdelijk dicht
Ons kantoor in Borculo is gesloten voor bezoek. Dit geldt in ieder geval tot 1 september.
 
Telefonisch en per e-mail bereikbaar
Wij zijn op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar op (0545) 28 50 00. Het kan zijn dat u door drukte langer dan normaal in de wachtrij staat. Als uw vraag niet dringend is, dan kunt u ons ook een e-mail sturen. Mail dan naar contact@prowonen.nl.
 
Tijdelijke maatregelen
Bovenstaande maatregelen gelden voorlopig tot 1 september. We rekenen op uw begrip!