Ik heb een stroomstoring in mijn woning

Is er een netstoring? U kunt dit eenvoudig controleren bij uw buren: bij een netstoring hebben zij ook geen stroom. Kijkt u ook op www.allestoringen.nl. Neem bij een netstoring contact op met het nationale storingsnummer via 0800-9009.

Heeft u geen stroom meer in alleen uw eigen woning dan kunt u eerst een zogenaamde stekkerproef uitvoeren om te achterhalen of de stroomstoring wordt veroorzaakt door een elektrisch apparaat.

  1. U haalt hierbij eerst alle stekkers uit het stopcontact. Denkt u ook aan stekkers van inbouwapparatuur zoals een afzuigkap en de cv.
  2. Vervolgens zet u de knop van de aardlekschakelaar weer om en schakelt u de uitgevallen groep(en) weer in. Let op; bij sommige meterkasten bevindt zich net onder iedere groepschakelaar (meestal groene kleur) nog een kleinere zwarte schakelaar, deze moet u ook terug (omhoog) zetten om de groep in te schakelen.
  3. Daarna steekt u één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zo ziet u welk apparaat een probleem oplevert.
De stekkerproef kan u veel kosten besparen. In het geval ProWonen een installatiebedrijf inschakelt en het blijkt dan dat één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, dan zijn de kosten voor uzelf.

Ligt het niet aan uw eigen apparaten, dan kunt u  een afspraak met ons maken voor een reparatieverzoek via www.prowonen.nl of bel ons op (0545) 28 50 00.

Was dit antwoord nuttig?

Geef uw beoordeling door middel van sterren: